Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 4 czerwca 2018

"Od Sandomierza do Kazimierza" - wycieczka klas szóstych

Dnia 29 maja 2018 r. klasy szóste wybrały się na dwudniową wycieczkę do Sandomierza i Kazimierza Dolnego.
   Wyjechaliśmy o godzinie 6:00.  Jechaliśmy sześć godzin. Dojechaliśmy do Sandomierza i spotkaliśmy się panią przewodnik. Opowiadała nam o Sandomierzu i historii miasta. Zwiedziliśmy trzy zabytki Sandomierza. Potem mieliśmy 30 minut przerwy na kupno pamiątek. Potem jechaliśmy 1 godzinę i 30 min do gospodarstwa agroturystycznego pani Bogusi. Nocowaliśmy tam  jedną noc. Następnego dnia zjedliśmy pyszne  śniadanie i pojechaliśmy do Kazimierza Dolnego. Spotkaliśmy przewodnika, który oprowadzał nas po Kazimierzu Dolnym i pokazywał ciekawe miejsca w mieście. Potem kupiliśmy pamiątki i pojechaliśmy do Puław zwiedzać pałac. Na koniec zjedliśmy obiad w restauracji ,,Pod Dębem”.  Po  godzinie wyruszyliśmy do Białegostoku. Wróciliśmy ok 19:00.
   Wyjazd uważam za bardzo udany, ponieważ spędziłam dużo czasu z moją klasą i dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy.
Julka I. VI a

Zbiórka odbyła się o godzinie 6 nad ranem przed Szkołą Podstawową nr 16 w Białymstoku. Podróż trwała 6 godzin. Pierwszego dnia zwiedziliśmy miasto Sandomierz, pełne historycznych zabytków. Największe wrażenie zrobiły na mnie tunele podziemne i Brama Opatowska. Po zwiedzaniu tego malowniczego miasta wyruszyliśmy w rejs statkiem ,,Syrena’’ po Wiśle. Potem pojechaliśmy do agroturystyki u Bogusi w Wąwolnicy. Czekała tam na nas pyszna obiadokolacja i nocleg. Wieczorem po zjedzeniu posiłku poszliśmy po bagaże i pani zakwaterowała nas w pokojach. Czas wolny spędziliśmy grając w badmintona na świeżym powietrzu.
         Rano o godzinie 8.30 było  śniadanie. O godzinie 9.15 wyjechaliśmy do Kazimierza Dolnego. W towarzystwie przewodnika zwiedziliśmy Rynek z kamienicami renesansowymi, ruiny zamku Kazimierza Wielkiego, basztę, kościół Farny i Górę Trzech Krzyży. Następnie pojechaliśmy do Puław, gdzie zwiedziliśmy park i zjedliśmy pyszny obiad.
         Wycieczkę uważam za udaną, ponieważ była ciekawa i interesująca.