Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 6 października 2016

Wycieczka do Warszawy kl. V a i V b

29.09.2016 r. pojechaliśmy na jednodniową wycieczkę do Warszawy. Wyjazd autokarem nastąpił o godzinie 6.15. Do Warszawy zajechaliśmy około godziny 9.45.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od sejmu Rzeczpospolitej Polskiej. Byliśmy w sali obrad, gdzie posłowie obradują, debatują oraz głosują nad ważnymi ustawami dotyczącymi nas wszystkich. Stamtąd pojechaliśmy do pałacu w Wilanowie. Budynek zajmuje powierzchnię 4171,64 mkw. Wokół pałacu znajdują się ogromne ogrody.
Następnie pojechaliśmy do Parku Łazienkowskiego, gdzie pan przewodnik opowiadał o pomniku Chopina. W parku odbywają się koncerty. Spotkaliśmy tam oswojone wiewiórki, które mogliśmy pogłaskać.
Później pojechaliśmy na Stare Miasto. Widzieliśmy Kolumnę Zygmunta III Wazy. Potem mieliśmy 30 minut na zakup pamiątek. Po przepysznym obiedzie wróciliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną do Białegostoku.
Pod szkołę wróciliśmy o godzinie 20.00. Wszystkich odebrali rodzice. Wycieczka bardzo nam się podobała. Mieliśmy okazję zwiedzić stolicę naszego kraju, zobaczyć zabytki .Chętnie wrócilibyśmy do Warszawy, aby zobaczyć inne ciekawe miejsca.

Sebastian T., Marcin W. kl. V B

Dnia 29.09.2016 r. klasy Va i Vb wybrały się wraz z wychowawczyniami na wycieczkę do Warszawy.
O godzinie 6:15 powitał nas przewodnik pan Krzysztof  i wyjechaliśmy autokarem spod Szkoły Podstawowej nr 16 w Białymstoku. Już około 10:00 byliśmy w stolicy. Pierwszą naszą atrakcją było zwiedzanie Sejmu. Zanim przekroczyliśmy próg budynku musieliśmy przejść przez bramkę, która wykrywała, czy nie mamy niebezpiecznych narzędzi lub broni. Po Sejmie oprowadzała nas bardzo miła pani przewodnik. Najpierw pokazała nam długie podziemne przejście dla turystów, którego ściany zdobiły piękne obrazy. Następnie pokazano nam najważniejsze pomieszczenie, gdzie spotykają się posłowie z różnych partii na obradach. Na końcu weszliśmy do sali, w której najczęściej nagrywane są „Wiadomości”. Do tej pory pamiętam, że mamy 460 posłów i, że w Sejmie obraduje tylko 5 partii. Razem z naszym przewodnikiem, Panem Leszkiem, zwiedzaliśmy Park Wilanowski. Podziwialiśmy w nim piękne ogrody francuskie otaczające pałac króla Jana III Sobieskiego, w którym obecnie jest muzeum. Następnie zobaczyliśmy pałac letni króla Stanisława Augusta Poniatowskiego tzw. Łazienki. Niestety nie mogliśmy zwiedzić go od środka, ponieważ nie pozwalał nam na to czas. Po długim spacerze wszyscy zjedliśmy pyszny obiad w restauracji. Najedzeni, ale także trochę zmęczeni, udaliśmy się autokarem w powrotną drogę.
Wycieczka skończyła się o godzinie 19:40. Wyjazd był bardzo interesujący. Na pewno nigdy go nie zapomnę.
Natalia B. 5a

Dnia 29 września moja klasa 5A oraz 5B pojechały na wycieczkę do Warszawy, podczas której zwiedzaliśmy Sejm, Wilanów i Łazienki.
W Sejmie pani przewodnik pokazała nam makietę tego budynku i opowiedziała kto i gdzie zajmuje miejsce w Sali Obrad. Były tam też inne pomieszczenia. Następnie pojechaliśmy do Warszawskich Łazienek, gdzie widzieliśmy najróżniejsze ogrody. W jednym z nich były trzy korytarze wysadzane drzewami. Jedną z najciekawszych atrakcji były wiewiórki. Było ich tak dużo, że ludzie zaczęli im robić zdjęcia.
Mieliśmy też czas, aby pozwiedzać warszawską Starówkę, gdzie były piękne historyczne kamienice. Na jednej z nich były przedstawione herby, ukazujące Warszawską Syrenkę. To właśnie ona jest symbolem Warszawy i kojarzy mi się ze stolicą. Pomnik Syrenki stoi także pośrodku Starego Miasta i przetrwał II wojnę światową z niewielkimi uszkodzeniami. Spotkaliśmy też pana z katarynką i papugą w klatce. Po wrzuceniu pieniążka pan kręcił korbką i grała muzyka, a papuga pięknie śpiewała. Nasz spacer zakończyliśmy w sklepiku z pamiątkami, w którym zrobiliśmy zakupy. Widzieliśmy także Pomnik Małego Powstańca, przy którym zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.
Pogoda nam dopisała, a wycieczka była bardzo udana. Po całym dniu wrażeń wróciliśmy do Białegostoku.