17.11.2016 r. w klasie IV B odbyły się warsztaty ekologiczne zatytułowane „Segregujesz - świecisz przykładem”. Miały one miejsce na pierwszej godzinie lekcyjnej. Pani opowiadała nam o oznaczeniach na śmietnikach.
Do jakiego pojemnika wrzucić liście? Gdzie zostawić meble? Dlaczego segregowanie się opłaca? Na te pytania poznaliśmy odpowiedzi właśnie na tych zajęciach.
Spotkanie bardzo mi się podobało. Pod koniec zajęć każdy uczestnik otrzymał torebkę oraz odblask.
Szymon J. kl. IV B
17.11.2016 r. w naszej klasie odbyło się spotkanie, na którym dowiedzieliśmy się, jak prawidłowo segregować śmieci.
Na początku obejrzeliśmy sześć filmików na temat sortowania odpadów. Później Pani prowadząca zadała nam kilka pytań na temat ekologii. Oczywiście, wszyscy znaliśmy odpowiedzi, w końcu jesteśmy bardzo mądrymi uczniami .
Po pytaniach otrzymaliśmy kółeczka z namalowanymi odpadami, które musieliśmy wrzucić do właściwych pudełek. Następnie każdy z nas dostał po trzy karty pracy do uzupełnienia. A na koniec spotkania Pani podarowała nam prezenty związane z ekologią.
Emilka G. kl. IV B
Dnia 17. 11. 2016 r. na pierwszej lekcji była w naszej klasie Pani, która rozmawiała z nami o segregowaniu śmieci i recyklingu, czyli ponownym wykorzystaniu odpadów. Omawialiśmy, w jakich pojemnikach segregowane są poszczególne odpady i w jaki sposób są ponownie wykorzystywane.
Pojemnik ze słoneczkiem na pomarańczowym tle to ten, do którego wrzucamy odpady suche np.: śruby, kartony, reklamówki, butelki plastikowe i puszki aluminiowe.
Do pojemnika z kropelką na czarnym tle wrzucamy odpady komunalne, do których należą np.: zużyte pieluchy, resztki po warzywach i owocach.
Kolejny pojemnik - opatrzonym znaczkiem szklanej butelki na zielonym tle - to ten, do którego wrzucamy słoiki bez nakrętki i szklane butelki.
Innym równie ważnym pojemnikiem jest pojemnik ze znaczkiem wielkiej szafy, który oznacza odpady gabarytowe, a do nich należą: sprzęt agd/rtv i meble.
Ostatnim także ważnym pojemnikiem jest ten ze znaczkiem liścia na brązowym tle, na tak zwane odpady zielone, do których należą: liście i trawa.
Dowiedzieliśmy się, że dzięki segregowaniu śmieci mniej zanieczyszczamy środowisko, bo część odpadów jest wykorzystywana ponownie np.: do wytwarzania prądu przez spalanie odpadów komunalnych.
Niektórzy z nas nie rozpoznali oznaczeń na pojemnikach do gromadzenia odpadów, dlatego że na co dzień ich nie segregują! A warto, abyśmy mogli jak najdłużej oddychać świeżym powietrzem, a nie tonąć w morzu śmieci.
Iza N. kl. IV B
17 listopada 2016 roku odbyła się lekcja, której temat to segregacja odpadów. Pani prowadząca zajęcia opowiadała nam, jakie są pojemniki do segregacji odpadów. Następnie odbyła się zabawa, w której wszyscy dostali krążki z narysowanymi przedmiotami. Trzeba było wrzucić je do kartonów z napisami „Suche surowce”, „Odpady komunalne zmieszane” i „Odpady wielkogabarytowe”. Na koniec dostaliśmy drobne upominki. Dzięki tej lekcji dowiedziałem się, jak poprawnie segregować odpady.
Kacper A. kl. IV B
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz