Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 18 grudnia 2017

Świąteczne warsztaty kulinarne V B w "Zmokłej Kurze"

Dzisiaj 18.12.2017 r. byłam z klasą na wycieczce. Udaliśmy się do "Zmokłej Kury" na świąteczne lepienie pierogów. Było świetnie. Panowała cudowna atmosfera. Pierogi wyszły przepyszne! Bardzo chciałabym pojechać tam jeszcze raz.
Joanna R. kl. V b


Wycieczka do ,,Zmokłej Kury” była bardzo udana. Nauczyłam się, jak łatwo zrobić pierogi. Lepiąc je, świetnie się bawiłam. Pierogi były przepyszne i mam nadzieję, że niedługo znowu odwiedzimy to miejsce.

                                                                 Wiktoria P. kl. V b



Najprzyjemniejszą częścią pracy było wkładanie do pierogów farszu i ich zalepianie. Do wyboru były dwa farsze: mak i kapusta z grzybami. Ukończone pierogi były pyszne. To wyjście bardzo mi się podobało i mam nadzieję, że niedługo zostanie zorganizowany kolejny taki wyjazd.
        Oliwier P. kl. V b




Dnia 18.12.2017 r. klasa 5 B wybrała się na wycieczkę do „Zmokłej Kury” na lepienie pierogów. Było to bardzo interesujące zajęcie, ponieważ miałam okazję zrobić swoje własne pierogi. Najciekawszym dla mnie zajęciem było ugniatanie ciasta. Potrzeba było do tego dużo mąki. Na koniec wszyscy razem zjedliśmy swoje wyrobione pierogi. Myślę, że nie zapomnę tej wycieczki do końca życia.
                                                                                                          Emilia G. kl. 5 B




Naszym zadaniem było lepienie  pierogów z kapustą i grzybami. Sami mieszaliśmy składniki i rozrabialiśmy ciasto. Później formowaliśmy pierogi, wkładaliśmy farsz oraz gotowaliśmy. Na koniec każdy z nas zjadł to, co przygotował. Zaskoczył mnie czas przygotowania i smak pierogów. Nigdy wcześniej sam nie robiłem pierogów. Wyjście bardzo mi się podobało. 😊


Kacper A. kl. V b



    Moje wrażenia po warsztatach kulinarnych  w ''Zmokłej Kurze” są niezapomniane. Nauczyliśmy  się przyrządzać pyszne pierogi. Ja zrobiłam pierogi z makiem – wyszły fenomenalne! Dostaliśmy przepis i zamierzam przygotować kolejne porcje pierogów razem z mamą na święta.

Hania K. kl. V b


Lepienie pierogów wszystkim szło znakomicie. Klasa bardzo szybko wyrabiała ciasto i robiła pierożki. Nawet nasza Pani wychowawczyni lepiła pierogi :) Cała klasa była bardzo zadowolona i na pewno jeszcze nie raz zajdziemy do tego wspaniałego miejsca .

                                                                                                                                                      Zuzia P. 5b


                          
Bardzo podobał mi się wyjazd edukacyjny mojej klasy do „Zmokłej Kury”. Cel wycieczki został osiągnięty, bo nauczyłem się robić pierogi! Było trudno oraz smacznie, ale pierogi wyszły znakomite i wyborne.


Piotr  Ch. Kl. V b



18.12.2017 r. w ramach Mikołajek nasza klasa pojechała na warsztaty kulinarne z lepienia pierogów do „Zmokłej Kury”. Zebraliśmy się przed szkołą o godzinie 8:50, a następnie wyruszyliśmy na przystanek autobusowy. Gdy dojechaliśmy do studia, Pan przygotowujący warsztaty przywitał nas gorąco. Wszyscy ustawili się przy swoich stanowiskach, dostaliśmy fartuchy i kucharz wyjaśnił nam, jak zrobić pyszne, świąteczne pierogi. Przed rozpoczęciem pracy musieliśmy umyć ręce, co jest podstawą w każdej kuchni.
Wreszcie zaczęliśmy zagniatać ciasto. Produktów było pod dostatkiem, nikomu nie zabrakło. Trzy osoby z naszej klasy jadły pierogi na słodko z makiem, a reszta z kapustą i grzybami. Wszyscy pracowali w skupieniu.  Wbrew  pozorom to bardzo ciężka praca. Żeby ciasto było dobre, trzeba się trochę napracować. Ulepione pierogi ugotowaliśmy, by potem móc skosztować naszego dzieła. Na koniec zrobiliśmy wspólne zdjęcie i dostaliśmy przepis na ciasto.
Nie wyobrażacie sobie, jak SMAKOWAŁO nam nasze danie. To były chyba najlepsze pierogi, jakie do tej pory jadłam J.
Dziękujemy bardzo wychowawczyni i naszym rodzicom za  tak ciekawe wyjście!
Martyna G. kl. V b

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz