Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 13 czerwca 2017

Zabawa w filozofów - czyli ciekawe spotkanie w IV B

      13.06.2017 r. klasę IV b odwiedził pan Jarosław Jatel - trener Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów "Klanza", założyciel kabaretu "Widelec". Przeczytał fragmenty książki Michela Piquemala pt. "Bajki filozoficzne. Opowieści mędrca Sofiosa". Jedno ze zdań, które z pewnością warto zapamiętać, brzmiało: "Mądry człowiek musi odnajdywać w sobie dziecko". 
   Wyjątkowe spotkanie odbyło się w ramach obchodów Białostockiego Tygodnia Czytania Dzieciom. Bardzo dziękujemy Panu Jarosławowi za interesującą lekcję filozofii!


         Dzisiaj usłyszałam wspaniałe i bardzo mądre bajki z książki pt.: „Bajki filozoficzne”. Moja ulubiona opowiada o kilku żabach, które chciały wspiąć się na wielką górę. Jednak zwierzęta po drodze kpiły z nich, mówiły, że nie dadzą rady. Wszystkie żaby rezygnowały ze swojej wspinaczki. Jednak jednej udało się dotrzeć na sam szczyt. Dlaczego? Ponieważ była głucha i nie słyszała komentarzy innych. Uważam, że ta bajka była bardzo mądra i pouczająca.
Asia kl. IV B
  
     W pamięci zostanie mi "Bajka o orle i lisie". Opowiada ona o tym, że człowiek jest swoim największym wrogiem oraz o tym, że przez gniew możemy kogoś niesłusznie oskarżyć.
Jędrzej kl. IV B


 Wszyscy słuchali bajek z zaciekawieniem. Na koniec każdego rozdziału pan Jarosław pytał nas o morał. Za każdym razem kto chciał, to mówił, jak rozumie opowieść i jaki morał z niej wynika.
Iza kl. IV B


      Książka pt.: ,,Bajki filozoficzne'' jest zbiorem interesujących i pouczających opowiadań. Najbardziej podobała mi się historyjka o orle i lisie. Po jej wysłuchaniu dowiedziałam się, że nie można oskarżać kogoś bez udowodnienia mu winy. Nie wolno też robić nikomu krzywdy. Zastanawiam się nad kupieniem tej książki siostrze w prezencie na urodziny.

Wiktoria P. kl. IV B


Najbardziej podobała mi się bajka o żabie wdrapującej  się na sam szczyt wysokiej góry. Nie przerwała ona wspinaczki, choć po drodze spotykała wiele innych zwierząt, które obrzucały ją obelgami, przez co cztery jej przyjaciółki zrezygnowały z podróży. To było bardzo pouczające spotkanie.

Antek Dz. kl. IV B



„Bajki filozoficzne” - to bardzo interesująca lektura o pewnym filozofie, który nauczał swoich słuchaczy, opowiadając im bajki z metaforą. Wszystkie one zostały spisane w powyższej książce. Słuchając, jak pan Jarosław czytał, zapamiętałem dwa mądre zdania: „Nic nie trwa wiecznie” i „Kto szuka, ten znajduje”.
Książka bardzo mi się spodobała i zastanawiam się nad jej kupnem. Moją ulubioną bajką jest ta o lisie i orle.


Szymon kl. IV B


Jak być mądrym?
Mówi się o książkach, że rozwijają wyobraźnię i uczą. Tak też było i z bajkami filozoficznymi, które miałem okazję dzisiaj poznać.
Najbardziej podobała mi się historyjka o żabach. Opowiadała ona o dziesięciu żabkach, które chciały wejść na wysoką górę. Jak postanowiły, tak zrobiły. Wszystkie żaby wyruszyły na szczyt.
Inne zwierzęta naśmiewały się z nich i mówiły, że nigdy im się to nie uda. Niektóre żabki zrezygnowały od razu, bo bały się krytyki, inne zaś wtedy, gdy były zmęczone. Tylko jedna dotarło do celu i spełniła swoje marzenie.
 Ta historia uczy nas, by  być wytrwałym i przełamywać swoje słabości oraz realizować pragnienia.

Piotr kl. IV B


      Moim zdaniem, najlepszą opowieścią była ta o żabach. Poruszyła mnie, ponieważ mówiła, żeby nie słuchać tego, co mówią inni i spełniać marzenia.
Anna kl. IV B

        Najbardziej podobała mi się historia o orle i złodzieju jajek. Morał tej opowieści  był taki, że gdy czujemy złość, to musimy powstrzymać się od niszczenia rzeczy i dokuczania innym. Moim zdaniem to było wspaniałe spotkanie.
Emilka G. kl. IV b

Bardzo podobała mi się ta książka, ponieważ w jej treści były „ukryte” mądrości. Spodobały mi się słowa Szymona (kolegi z klasy) ,,Kto szuka, ten znajduje”, podsumowujące jedną z opowieści. Największe wrażenie wywarła na mnie  „Bajka o orle i lisie”. Myślę, że jeszcze zajrzę „do tej filozofii”.
Martyna G. IV B
   W książce były m.in. opowiadania o lisie i orle, o żabach i dwójce zakochanych. Najbardziej przypadła mi do gustu „Bajka o orle i lisie”. Zapamiętałam powiedzenia „Nic nie trwa wiecznie” i „Zemsta nie zawsze jest dobrą drogą”.
       To spotkanie było interesujące , a książka bardzo mi się podobała.

                                                                                     Hania K kl. IV b



    Słowa, które zapamiętałem, to: „Szukaj, a znajdziesz” i „Wszystko się kiedyś kończy”.  Opowieści były  dziwne i filozoficzne. Spotkanie bardzo mi się podobało.
Maciej F. kl. IV B

         Ta książka była naprawdę interesująca i pouczająca. Składała się z kilku rozdziałów. Niektóre z nich Pan Jarosław nam przeczytał. Po przeczytaniu jednego rozdziału zadawał pytania dotyczące danego fragmentu. Na końcu dzieci mogły podzielić się historiami z własnego życia, które przypomniały im się po przeczytaniu bajek. Polecam tę książkę, ponieważ jest bardzo ciekawa.
                                                                                                             Zuzia P. kl. IV B

     Najbardziej podobała mi się historyjka, która opowiadała o lisie i orle. Lis zjadł jaja należące do orła i zostawił w gnieździe baranią wełnę, aby zamaskować swoje ślady. Wszystko jednak skończyło się dobrze, ponieważ orzeł nie był głupi i po chwili namysłu odnalazł ślady po zupełnie innym zwierzęciu niż baran.  Bardzo zainteresowała mnie ta książka i przy najbliższej okazji poproszę mamę, aby mi ja kupiła. 

Amelka kl. IV B


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz