Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 16 maja 2021

Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu (PIRLS)

12.05.2021 r. wstałam o godzinie 7:00, pojechałam do szkoły, aby uczestniczyć w Międzynarodowym Badaniu Postępów Biegłości w Czytaniu. Ubrałam się na galowo. W szkole skierowałam się do klasy 106. W  sali czekali na mnie koledzy i koleżanki.

Po 15 min Pani przeczytała nam regulamin i zaczęliśmy pisać pierwszy test.  Mieliśmy 40 min. Kiedy już skończyłam, szybko sprawdziłam odpowiedzi i był już koniec. Wszyscy skierowaliśmy się na przerwę, która trwała 15 min.

Gdy było już po przerwie, zaczęliśmy rozwiązywać drugi test i po 40 minutach ponownie była przerwa. Po 15 min powróciliśmy do sal, gdzie zaczęliśmy odpowiadać na różne pytania.

Przy wyjściu ze szkoły dostaliśmy małe nagrody za udział w badaniu. Myślałam, że pytania będą trudniejsze,  ale nie bałam się, ponieważ wiedziałam,  jak będą wyglądały testy.  Nie było tak strasznie,  jak myślałam!

Małgosia, IV a

Były dwie czytanki,  ja miałem artykuł o Mari Skłodowskiej-Curie  oraz tekst pt. ,,Oliwer i gryf”.  Bardzo mi się podobał ten test! 

Jakub, IV a

Pierwszy tekst był o rekinach. Bardzo mi się podobał. Drugi test miał tytuł ,,Drukopijca” i był o chłopczyku, który przeżył przygodę w księgarni. Na końcu odpowiadaliśmy na różne pytania, m.in. Czy lubisz czytać?, Ile masz książek w domu? Na przerwach mogłam zjeść i porozmawiać z innymi.

Aleksandra, IV b

Pierwszą czytanką w części piątej było opowiadanie pt. ,,Lśniąca słomka”. Opowiadało ono o tym, że pewnego dnia urodziła się wilczyca i była najlepsza w polowaniu, ale łatwo się rozpraszała. Według niej życie było nudne, więc postanowiła w nocy pójść do obozu ludzkiego, żeby przyjrzeć się im z bliska. Ludzie złapali ją w sieci, ale jej brat Błękitek ją uratował. Niestety, został uśpiony, złapany i zabrany do zoo. Opowiadanie było łatwe i przyjemnie się czytało. Pytania były dosyć proste. 

Potem był artykuł o ,,Globalnym Banku Nasion”. Bank ten leży w Svalbard w Norwegii i przechowuje się tam nasiona z różnych krajów, aby nie zabrakło ich podczas katastrof takich jak wojna, klęska żywiołowa lub uderzenie asteroidy. Musiałam się trochę zastanawiać nad niektórymi pytaniami. 

Pod koniec wypełnialiśmy  ankietę.

 Dominika, IV a

Test  bardzo mi się podobał,   większości klasy również. Były dwie przerwy, na  których można było porozmawiać z przyjaciółmi. Nie żałuję, że byłem na teście!

Piotr, IV b

 

Było bardzo wesoło! Bardzo się cieszyłam, że zobaczyłam całą moją klasę! Test nie był trudny, ale  trzeba było się zastanowić nad niektórymi pytaniami.  

Oliwka IV b

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz