12.05.2021 r. wstałam o godzinie 7:00, pojechałam do
szkoły, aby uczestniczyć w Międzynarodowym Badaniu Postępów Biegłości w Czytaniu. Ubrałam się
na galowo. W szkole skierowałam się do klasy 106. W sali
czekali na mnie koledzy i koleżanki.
Po 15 min Pani przeczytała nam regulamin i zaczęliśmy pisać
pierwszy test. Mieliśmy 40 min. Kiedy
już skończyłam, szybko sprawdziłam odpowiedzi i był już koniec. Wszyscy skierowaliśmy się na
przerwę, która trwała 15 min.
Gdy było już po przerwie, zaczęliśmy rozwiązywać drugi
test i po 40 minutach ponownie była przerwa. Po 15
min powróciliśmy do sal, gdzie zaczęliśmy odpowiadać na różne
pytania.
Przy wyjściu ze szkoły dostaliśmy małe nagrody za udział w badaniu. Myślałam, że pytania będą trudniejsze, ale nie bałam się, ponieważ wiedziałam, jak będą wyglądały testy. Nie było tak strasznie, jak myślałam!
Małgosia, IV a
Były dwie czytanki, ja miałem artykuł o Mari Skłodowskiej-Curie oraz tekst pt. ,,Oliwer i gryf”. Bardzo mi się podobał ten test!
Jakub, IV a
Pierwszy tekst był o rekinach. Bardzo mi się podobał. Drugi
test miał tytuł ,,Drukopijca” i był o chłopczyku, który przeżył przygodę w
księgarni. Na końcu odpowiadaliśmy na różne pytania, m.in. Czy lubisz czytać?,
Ile masz książek w domu? Na przerwach mogłam zjeść i porozmawiać z innymi.
Aleksandra,
IV b
Pierwszą czytanką w
części piątej było opowiadanie pt. ,,Lśniąca słomka”. Opowiadało ono o tym, że pewnego
dnia urodziła się wilczyca i była najlepsza w polowaniu, ale łatwo się
rozpraszała. Według niej życie było nudne, więc postanowiła w nocy pójść do
obozu ludzkiego, żeby przyjrzeć się im z bliska. Ludzie złapali ją w sieci, ale
jej brat Błękitek ją uratował. Niestety, został uśpiony, złapany i zabrany do
zoo. Opowiadanie było łatwe i przyjemnie się czytało. Pytania były dosyć proste.
Potem był artykuł o
,,Globalnym Banku Nasion”. Bank ten leży w Svalbard w Norwegii i przechowuje
się tam nasiona z różnych krajów, aby nie zabrakło ich podczas katastrof takich
jak wojna, klęska żywiołowa lub uderzenie asteroidy. Musiałam się trochę
zastanawiać nad niektórymi pytaniami.
Pod koniec wypełnialiśmy ankietę.
Dominika, IV a
Test bardzo mi się
podobał, większości klasy również. Były dwie przerwy, na
których można było porozmawiać z przyjaciółmi. Nie żałuję, że byłem
na teście!
Piotr,
IV b
Było bardzo wesoło! Bardzo się cieszyłam, że
zobaczyłam całą moją klasę! Test nie był trudny, ale trzeba było się zastanowić
nad niektórymi pytaniami.
Oliwka IV b
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz