Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 22 października 2018

"Przybornik przyjaciela" - zajęcia w VI B




19.10.2018 r. nasza klasa poszła na wycieczkę do Stowarzyszenia MONAR. Wzięliśmy udział w zajęciach z cyklu "Trochę dziecko, trochę nastolatek — jak się nie pogubić ?". Spotkania będą realizowane w 3 terminach. Na każdym będziemy rozmawiać na inny temat: „Przybornik przyjaciela”, „Co robić, kiedy bywa trudno?” i „Ciekawość to pierwszy stopień do…”
         Tematem piątkowego spotkania była przyjaźń. Na początku Pani rozdała nam kartki, z których zrobiliśmy koperty, aby wrzucać do nich różne pamiątki z zajęć.
Pierwsza zabawa polegała na tym, aby podać kłębek nitki do osoby, którą najbardziej się lubi. Powstała nam z tego „więź przyjaźni”. Aby została po tym pamiątka, Pani pocięła nitkę i każdy dostał kawałek, który włożył do koperty. Następnie mieliśmy za zadanie narysować przyjaciela i napisać jakimi cechami się odznacza, a potem zaprezentować owoce naszej pracy. Na oddzielnych karteczkach napisaliśmy jakie według nas, trzy najważniejsze cechy powinien posiadać dobry przyjaciel. Karteczki zachowaliśmy dla siebie. Ostatnią zabawą  było wypełnienie ankiety pod hasłem „Mój potencjał na bycie przyjacielem”. Wspólnie wpisaliśmy cechy zachowania, natomiast indywidualnie należało wpisać czy „taki/taka jestem zazwyczaj, często, czy nigdy” oraz odpowiedzieć na pytanie „Zastanów się, co chciałbyś u siebie rozwinąć, nad czym popracować?”. Chętni mogli podzielić się swoją opinią o sobie. Ankiety włożyliśmy do koperty. Na pożegnanie Pani rozdała nam cytaty o przyjaźni, które czytaliśmy na głos i wspólnie rozważaliśmy. Jak pewnie się domyślacie włożyliśmy je do koperty. Ja wylosowałam taki: „Upominaj przyjaciół na osobności, chwal jawnie.” P. Syrus. PAMIĘTAJMY O TYM.
         Uważam, że zajęcia były ciekawe i myślę, że z chęcią przyjdziemy tu jeszcze kolejne dwa razy.
Martyna VI b

             Na zajęciach rozmawialiśmy o tym, jakimi cechami powinien wyróżniać się dobry przyjaciel. Na początek Pani prowadząca zajęcia poprosiła nas, abyśmy zrobili zielone koperty, a następnie je podpisali. Po zrobieniu tego zadania poprosiła nas, abyśmy rozdzielili się na trzy grupy. Zadaniem każdej było narysowanie postaci, wokół której mieliśmy napisać cechy przyjaciela. Następnie Pani rozdała nam czerwone karteczki, na których mieliśmy wypisać te cechy, które według nas były najważniejsze. Na koniec dostaliśmy cytaty o przyjaciołach. Następnie czytaliśmy je na głos i wyjaśnialiśmy, co one znaczą.
                Zajęcia te trwały półtorej godziny i bardzo mi się podobały. Dużo z nich wyniosłem.
Kacper VI b

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz