19.10.2018 r. nasza klasa poszła na wycieczkę do Stowarzyszenia MONAR. Wzięliśmy udział w zajęciach z cyklu "Trochę dziecko, trochę nastolatek — jak się nie pogubić ?". Spotkania będą realizowane w 3 terminach. Na każdym będziemy rozmawiać na inny temat: „Przybornik przyjaciela”, „Co robić, kiedy bywa trudno?” i „Ciekawość to pierwszy stopień do…”
Tematem piątkowego spotkania była
przyjaźń. Na początku Pani rozdała nam kartki, z których zrobiliśmy koperty,
aby wrzucać do nich różne pamiątki z zajęć.
Pierwsza zabawa polegała na tym, aby podać kłębek
nitki do osoby, którą najbardziej się lubi. Powstała nam z tego „więź
przyjaźni”. Aby została po tym pamiątka, Pani pocięła nitkę i każdy dostał kawałek,
który włożył do koperty. Następnie mieliśmy za zadanie narysować przyjaciela i
napisać jakimi cechami się odznacza, a potem zaprezentować owoce naszej pracy.
Na oddzielnych karteczkach napisaliśmy jakie według nas, trzy najważniejsze
cechy powinien posiadać dobry przyjaciel. Karteczki zachowaliśmy dla siebie.
Ostatnią zabawą było wypełnienie ankiety
pod hasłem „Mój potencjał na bycie przyjacielem”. Wspólnie wpisaliśmy cechy
zachowania, natomiast indywidualnie należało wpisać czy „taki/taka jestem
zazwyczaj, często, czy nigdy” oraz odpowiedzieć na pytanie „Zastanów się, co
chciałbyś u siebie rozwinąć, nad czym popracować?”. Chętni mogli podzielić się
swoją opinią o sobie. Ankiety włożyliśmy do koperty. Na pożegnanie Pani rozdała
nam cytaty o przyjaźni, które czytaliśmy na głos i wspólnie rozważaliśmy. Jak
pewnie się domyślacie włożyliśmy je do koperty. Ja wylosowałam taki: „Upominaj
przyjaciół na osobności, chwal jawnie.” P. Syrus. PAMIĘTAJMY O TYM.
Uważam, że zajęcia były ciekawe i
myślę, że z chęcią przyjdziemy tu jeszcze kolejne dwa razy.
Martyna VI b
Na
zajęciach rozmawialiśmy o tym, jakimi cechami powinien wyróżniać się dobry
przyjaciel. Na początek Pani prowadząca zajęcia poprosiła nas, abyśmy zrobili
zielone koperty, a następnie je podpisali. Po zrobieniu tego zadania poprosiła
nas, abyśmy rozdzielili się na trzy grupy. Zadaniem każdej było narysowanie
postaci, wokół której mieliśmy napisać cechy przyjaciela. Następnie Pani
rozdała nam czerwone karteczki, na których mieliśmy wypisać te cechy, które
według nas były najważniejsze. Na koniec dostaliśmy cytaty o przyjaciołach.
Następnie czytaliśmy je na głos i wyjaśnialiśmy, co one znaczą.
Zajęcia
te trwały półtorej godziny i bardzo mi się podobały. Dużo z nich wyniosłem.
Kacper VI b
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz